Vessem 1 - Bergeijk 12 - 1

Hein van Diessen1-0

Louis van Diessen

Achter nummer één Hoogeloon is het dringen om de tweede plaats in 4F. Vessem en Bergeijk doen mee aan deze strijd. Het eerste grote gevaar kwam in de 10e minuut. Een inworp werd tot twee keer toe doorgespeeld en voorgezet door Jop de Laat. Jaap van Diessen schoot de bal net langs het doel. 15 Minuten later was Vessem wederom dicht bij een doelpunt. Een pass tussen de verdediging door van Louis van Diessen op Merijn van Ham werd door laatstgenoemde in de linker benedenhoek geschoten. Keeper Daan Bauhaus wist de bal met de vingertoppen tot hoekschop te verwerken. De druk was in deze fase van de thuisclub. Jop de Laat wist schuin voor het doel de bal niet tussen de palen te werken. Roel Sterken met zijn schoot met het linkerbeen naast en Jaap van Diessen zag zijn kopbal niet in het doel belanden. Misschien dat de thee wat scherpte zou kunnen brengen voor de thuisploeg. Ruststand 0 - 0. Dat leek inderdaad het geval want in de derde minuut scoorde Hein van Diessen de 1 - 0. Zijn schot c.q. voorzet paste precies in de korte hoek. In de 62e minuut was Vessem wederom gevaarlijk. Een voorzet van Jop de Laat belandde op het hoofd van Jaap van Diessen. Keeper Bauhaus kon de bal tot hoekschop verwerken. Het was eenrichtingsverkeer, want de volgende aanval was wederom voor de thuisclub. Een goede voorzet van Jaap van Diessen werd door Merijn van Ham naast gekopt. Een mooi indraaiend schot in de bovenhoek van Roel Sterken ging via de keeper en de lat het veld weer in. De langverwachte 2 - 0 kwam uiteindelijk in de 72e minuut. Een goede voorzet van Merijn van Ham kwam op het hoofd van Jaap van Diessen. Zijn kopbal ging over de keeper tegen het net. In de slotfase kwam Vessem-keeper Marijn van Rooij door een foute terugspeelbal in de problemen. Hij vloerde de aanvaller. Penalty. De strafschop werd foutloos genomen door Ruud Willems, 2-1. Bergeijk rook de kans op een gelijkmaker. Een schot van Van Woerkom werd gekeerd door de keeper Van Rooij van Vessem. Van Rooij wist Bergeijk ook 3 minuten voor tijd van een onverdiende gelijkmaker te houden. Eindstand 2-1.