Vessem 1 - Acht 11 - 0

Merijn van Ham1-0

Jarno Olislagers

VV Vessem-VV Acht. Een mooi affiche. 2 Ploegen met ambitie om in de hoogste regionen mee te spelen. Beide in de nacompetitie afgelopen jaar en ook clubs die na de strijd het prima met elkaar kunnen vinden. Vooraf was in ieder geval duidelijk dat de uitslag geen roet in het eten zou gooien om met z'n allen Vessem kermis te vieren. De druk in de eerste 5 minuten was van de kant van Acht. Toch was de gevaarlijkste kans voor Vessem . Na een fout in de verdediging kwam Marijn van Ham alleen voor doelman De Veld. Zijn stiftje werd door de doelman tot hoekschop verwerkt. Uit deze hoekschop kopte diezelfde Van Ham bekwaam in het doel. 1 - 0. Hoewel de strijd om iedere meter gestreden werd, met daarbij drie gele kaarten voor VV Acht, was het niet gevaarlijk voor een van beide doelen tot aan de 45e minuut. De tweede helft begon zoals de eerste was geƫindigd. Veel strijd, vechten om iedere meter, maar weinig kansen voor beide doelen. Het eerste gevaar van betekenis kwam na een vrije trap in de 60e minuut. Bloks van VV Acht schoot de bal net over het doel. Een goede interceptie van Louis van Diessen van Vessem op het middenveld resulteerde in een goede voorzet van diens broer Hein. Diezelfde Louis kwam hoog boven zijn verdediger uit, kopte, maar de doelman wist de bal te pareren. Acht kwam met een plaagstoot, een kwartier voor het einde. Een kopbal van nummer 9 Roestenburg was te zwak en daarmee houdbaar voor de keeper van de thuisclub. Vessem was voornamelijk gevaarlijk van links. De grootste kans in de tweede helft tot dan toe kwam van uit een vrije trap van nummer van Sander van de Heuvel. Iedereen miste de bal die net voor het doel langs scheerde. Ook de kopbal een minuut later trof niet het Vessemse doel. Billen knijpen dus voor de thuisploeg. Het werd een open wedstrijd met meer gevaar voor beide doelen. Vessem legde in de laatste minuten zeer veel strijd aan de dag. Een prachtige volley van Jaap van Diessen kwam midden op het doel in de handen van de goalie. Eindstand 1-0. Het kermisbier vloeide daarna rijkelijk, overigens voor beide teams.