Bergeijk 1 - Vessem 13 - 2

Louis van Diessen0-1
Jop de Laat0-2

Louis van Diessen

De eerste helft leek Bergeijk nog kansloos na een 0-2- achterstand maar in de 2e helft herstelde Bergeijk zich en ten langen leste wist Bergeijk zich een 3=2 voorsprong veilig te stellen. In de 1e helft bouwde Vessem een overwicht op. In de 19e minuut was Louis van Diessen succesvol toen hij 0-1 scoorde. (0-1). Bergeijk stelde er weinig tegenover en in de 37e minuut kwamen de bezoekers op 0-2 toen Jop de Laat uithaalde (0-2). Bergeijk leek in de 43e minuut aan te sluiten maar de Vessem-doelman werkte een inzet van Jari Kok nog net naast., Rust 0-2. Na rust kwam Bergeijk al snel terug tot 1-2. Koen van Woerkum rondde in de 5e minuut een voorzet van Robin Vinck af (1-2) Bergeijk kwam zelfs op 2-2 toen in de 60e minuut Jari Kok uithaalde en de Vessem-keeper kansloos liet vanaf 25 meter. (2-2). Vessem kreeg hierna de beste kansen om weer op voorsprong te komen maar in de 54e minuut werd een (matig ingeschoten) penalty knap gestopt door Daan Bauhaus. In de 23e minuut was het weer Daan Bauhaus die redde voor Bergeijk. Vessem kreeg goede kansen op de overwinning maar Bergeijk was in de blessuretijd spekkoper toen Huib Gijsbers de 3-2 aantekende en de eindstand op het scorebord zette. A.s. donderdag speelt Bergeijk om 14.30 uur uit tegen Tivoli. (verslag Vessem) Op deze 6e mei stond de wedstrijd Bergeijk tegen Vessem op het programma. Beide teams hadden een goede reeks neergezet en vooraf was dus niet duidelijk wie de bovenliggende partij zou worden. Vessem moest in ieder geval winnen om kans te maken om de tweede periode binnen te halen. De eerste 10 minuten was het aftasten aan beide zijden. Meer dan een corner van Vessem was er niet te beleven. De eerste echte gevaarlijke kans kwam van Bergeijk. Op links zetten Jari de Kok goed door en kwam oog in oog met de doelman van Vessem. Zijn schot echter werd goed weggetikt door de doelman. Daarna werd het schouwspel veel interessanter. 2 Minuten later was het namelijk gevaarlijk aan de andere zijde. Ditmaal was Toon van Sambeek de man die oog in oog stond met de keeper. Zijn schot werd prachtig gered door de goalie van Bergeijk. Weer een minuut later kreeg Louis van Diessen de bal op het middenveld. Zijn schot op 25 meter van het doel met links, in de rechterhoek, was net buiten het bereik van doelman Daan Bauhaus van Bergeijk. 0 - 1. Na de ingelaste drinkpauze was het wederom Vessem die voor het doel van Bergeijk kwam. Een voorzet vanaf links van Erik van Aken kwam net niet bij de spits van Vessem Job de Laat terecht. Diezelfde Job de Laat maakt de 0 - 2. Een goed opgezette aanval vanuit het middenveld werd door Thomas Maas op links gespeeld naar Erik van Aken, die vervolgens de bal langs de lijn meegaf aan Toon van Sambeek. Van Sambeek kwam in duel met de aanvoerder van Bergeijk en won het duel op de achterlijn. Hij legde de bal terug voor de voeten van Job de Laat en deze aarzelde geen moment en schoot de bal met de binnenkant van de voet in het doel. Net voor de thee was het de beurt aan Bergeijk. Wederom was het Jari de Kok die gevaarlijk was. Hij schoot de bal in de linkerhoek. Met een prachtige snoekduik wist de minst gepasseerde keeper van de competitie, Marijn van Rooy, de bal tot hoekschop te verwerken. De hoekschop leverde verder geen gevaar op. In de tweede helft kwam het eerste gevaar in de 4e minuut van Bergeijk. Het was direct raak. 1 - 2. Een goede voorzet vanaf de achterlijn op links wist de inlopende Robin Vinck af te werken. Bergeijk putte moed uit deze treffer, want de volgende aanval pas wederom van Bergeijk. Koen van Woerkom kwam vanuit de hoek van de 16 op doelman Van Rooy. Zijn schot met het linkerbeen werd prachtig gered door de doelman van Vessem. Hierna creƫerde Vessem twee kansen. Beide via Toon van Sambeek. Bij de eerste stond hij zelf oog in oog met de keeper. De tweede gaf hij aan de rechtsbuiten Frans van Diessen. De laatste kans werd een corner. Uit deze corner kwam de bal uiteindelijk voor de voet van Erik van Aken. Zijn harde schot met links ging net naast het doel. De volgende actie was voor Bergeijk. Een prachtig afstandsschot van Jari de Kok vanaf links zeilde in de uiterste rechter bovenhoek. Onhoudbaar voor de keeper van Vessem. Het publiek hoefde zich in deze fase niet te vervelen. In de 63e minuut kreeg Vessem een penalty na een handsbal. De keeper van Bergeijk Bauhaus viel in de goede hoek, na een iets te slap ingeschoten trap van Thomas Maas. Geen doelpunt dus. Vessem zette echter door. Na een goede aanval kwam de bal voor de voeten van Erik van Aken. Zijn schot werd door de goalie van Bergeijk tot hoekschop verwerkt. Deze corner leverde een nieuwe corner op. Beide hadden niet het gewenste resultaat voor Vessem, evenals corner nummer drie. Ook het afstandsschot van Gijs Jansen van Bergeijk ging over het doel. In minuut nummer 80 ging rechtsback Huubke van Nuenen door tot de achterlijn. Zijn voorzet kwam voor de voeten van Thomas Maas. Zijn schot kwam echter tegen een hand van een speler van Vessem. Met man en macht zette Vessem in de laatste 10 minuten druk. Ook de kopbal van Louis van Diessen trof geen doel. In minuut nummer 90 zette diezelfde Van Diessen door. Zijn schot werd gekraakt en hij moest geblesseerd het veld verlaten. En zoals het wel vaker gebeurd in het voetbal, scoorde Huub Gijsbers namens Bergeijk tegen de verhouding in de 3 - 2 Eindstand.